Hej sommarlov

Från och med idag har jag sommarlov på riktigt, hade en hemtenta som lämnades in igår men sen har jag inget mer i skolan förrän i augusti då jag ska göra om min uppsats. Har även en omtenta nu iof på torsdag, men den är från förra terminen så det är egentligen inget för den här terminen. Annars är ju detta mitt sista sommarlov, och nästa år har jag istället mitt första sommarlov ;) nu då som student, då som lärare, gött! 

Sitter nu på bussen på väg till jobbet, det är ju det som är nackdel med att ha sommarlov att man inte får någon lön.. så nu ska det knegas i några veckor, så sjukt otaggad men vad ska man göra. Även där är det ju min sista sommar på salong Max, hur härligt är inte det? 

Har ju annars varit på landet nu i veckan som varit, har kommit en bra bit på vägen i vår lilla stuga, den är nu spacklad, slipad, taket är målat, tapeterna är på väggen och fönstren är målade två gånger. Så nu ska golvet målas, lister ska målas o sättas upp o sånt där. Men man ser ljuset nu, så himla härligt. Kommer nog kunna bli en bra sommar på landet i år :) 

Trots massa byggande och fixande i veckan hann vi med o träffa massa folk, badat och njutit lite av solen, har varit sååå varmt o bygga i typ 28 grader, men hellre det än 15 grader o regn. 

Till slut nu så ska jag bara säga att syrran har flyttat nu i helgen, så där har vi varit o hjälpt till lite, jag hjälpte Cissi o tapetsera en vägg, men Jonas gjorde lite mer eftersom han inte jobbade som jag gjorde i helgen. Men dom har fått så himla fint hemma :) man blir så sugen på att flytta själv, men vi får vänta till januari tidigast, då får jag ju en riktig lön igen och vi kan börja titta mer på större :) 

Nu är jag snart i Slussen här så dags att börja avsluta. Hoppas ni får en trevlig måndag :) 

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: