Midsommar

Har nu precis kommit hem från Askerön, efter åtta timmars bilresa, men vi hamnade i två riktigt rejäla köer som gjorde att resan tog två timmar extra, bra segt. Vi hade alla fem sjukt ont i hela kroppen nu efter så många timmar i en bil. Men lite smärta får man ta när man har haft en Helt fantastisk helg.

Vi åkte ju ner i torsdags efter jobbet ner till västkusten. Det var jag Cissi, Calle, Felix och Calles kompis Simon som åkte från Stockholm. Nere på landet sen kom även kusinerna Adam, Nicke, Mackan, Alle och hans tjej Viktoria. Så vi var totalt tio stycken som firade midsommar tillsammans. Och det var en riktigt lyckad midsommar.

Vi började med midsommarfirande runt stången på ön där alla samlades och där dansade vi. Sen blev det lunch hemma i huset, efter körde vi lekar, åt tårta, åt mer mat och sedan sällskapsspel på kvällskvisten.
Igår, lördag hade vi en skön slapp dag med en sväng ner till stranden, god korvlunch och sen middag plus match inne på Harrys i Stenungsund, verkligen en härlig stämning att kolla på match med massa andra, blir sån känsla liksom. Tyvärr blev det ju lite trist med sista sekunderna då dom gjorde mål, men men sånt är livet.

Nu kommer en massa bilder ifrån helgens festligheter :)

Sen säger jag godnatt här.

Sista dagen

Sitter nu på jobbet och har en färgbehandling så jag fick en liten rast. Men idag är det sista dagen och jobba innan semestern. Kommer sen vara ledig i två veckor, så det ska bli riktigt skönt. Sen jobbar jag två veckor och kommer ha tre veckors semester till.

Idag är det Fullt ös på jobbet, jag har en halvtimme i eftermiddag där jag än så länge inte har en kund, så det är bara o kötta på hela dagen. Ska sen ikväll ta mig till gullmarsplan där mina syskon ska plocka upp mig för att sen åka vidare till Askerön där vi ska fira midsommar. Ska bli en skitkul midsommar, bara alla kusiner och ingen "vuxen" riktigt härligt.

I veckan annars har vi hunnit med en ledarmyskväll på thaiboat där vi hade lite "avslutning" för oss ledare, jättemysigt!!

Har sen annars inte gjort så mycket, har haft två helt lediga kvällar vilket har varit superskönt. Åkte över igår till mamma och pappa också för att dumpa min väskor i bilen som vi ska åka med idag. Slipper man släpa det i stan, skönt.

Mer än så kommer jag inte på nu, men jag önskar er alla en riktigt härlig midsommar! Hoppas det kommer någon solstråle på er!!

Kram på er gott folk :)

Har förresten gjort lite midsommarnaglar, i regnbågsglitter. Så nu känner jag mig festfin :) 🌈

Fem dagar kvar

Nu har jag börjat nedräkningen på riktigt, efter dagens arbetsdag är det bara fem arbetsdagar kvar innan jag ska ha lite semester. Men hade ju en minisemester nu i veckan, vi åkte ju på kryssning till Helsingfors med tre av Jonas kompisar. Jättekul hade vi, dock var det jäkligt kallt överallt på båten och tyvärr i Helsingfors också, eller Aa där var det mest kallt när det blåste, men inne på båten var det kallt överallt. Tur man kunde dansa på kvällen/natten så man höll värmen liten ;)

Igår kväll var vi hemma hos syrran o Felix på inflyttningsfest vilket var jättemysigt men det blev lite sent där också. Så nu har det gått tre dagar där det inte har varit läggdags tidigare än två.. dessutom med ganska tidiga morgnar.. men ikväll ska det bli en helt vanlig kväll, ska hem o grilla med Cissi o Felix hos mamma och sen ska vi låna hem Lexus för mamma o pappa är i Västerås och Calle på summerburst. Så hunden får följa med oss hem och sen blir det bara en väldigt lugn kväll.

Nä nu ska tröttAnna försöka hålla sig vaken sista sträckan på bussen här. Så tjing på er!!