Grattis morfar

Idag är det egentligen min morfars födelsdag, 84 skulle han blivit idag. Helt sjukt vad fort det här året utan honom (och även utan farmor) har gått. Men jag tror att morfar firar sig själv idag, han sitter nog och doppar sina kakor i kaffet, med en bok i handen och bara tar det lugnt. Min morfar var en väldigt bra morfar, precis som en sån man tänker på när man hör ordet morfar. Han såg ut som en morfar, pratade som en morfar och gjorde sånt som en morfar ska göra. Han tog ofta med oss barnbarn på olika museum, han hade en jättestor samling med filmer som man kunde välja bland att se på hemma hos dom, han ville alltid stanna på ställen och fika, han brydde sig alltid om alla i hans närhet. 
Min morfar var även väldigt klok och smart, hade koll på mycket, allt ifrån gator inne i stan till sporten och politik. Han sa alltid "var glad", vilket han även själv nästan alltid var. Han tog jämt med oss kusiner upp på taket på Askerön, han bar oss i fötterna nerfr trappan när han var barnvakt hemma, han gick alltid runt med en tygkasse runt handen och handleden och han älskade som sagt att läsa.
Morfar var världens bästa morfar helt enkelt, och jag saknar dig så! Hoppas du får en fin födelsedag. 
 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: