Alla hjärtans dag

Egentligen som vilken dag som helst, men alla är lite extra kärleksfulla och det finns hjärtan och blommor överallt, så därför gillar jag alla hjärtans dag , det är liksom en mysig dag :) 
Jag har ju inte kunnat "fira" med någon idag, eller iaf inte med Jonas eftersom han är på båten. Men jag gjorde lite hjärtformade potatisar till middagen iaf :) 
Hade dock skickat lite paket till min finaste pojkvän som blev leverade direkt i han hytt (bra o känna kollegor/vänner som jobbar med Jonte).  Han fick mest ätbara saker som choklad och chokladboll (även om den tyvärr blev platt i posten) men även lite hjärtan och sånt där lull-lull :) 

Semeldag har det varit också, och jag har ätit mer semlor i år än på länge, tror jag hittills är uppe i fyra :) men det är ju så himla gott! I måndags bakade vi semlor på scouterna där de fick i uppgift att göra den finaste semlan, så man fick färga grädden, hälla på strössel och dekorera precis som man ville. 
Igår hade vi årsmöte för scouterna och det blev semlor även då. Dessutom är jag kårens nya ordförande, så nu får ni kalla mig för ordförande Anna Steen ;) 

Idag körde jag för övrigt rekord på bandet när jag sprang. Sprang i 26 minuter utan stopp och körde 5km på 25 minuter. Så stolt över mig själv att jag lyckas, och blir bättre o bättre. Hann dessutom 5,86km på 30 minuter så idag gick jag bara i två minuter. Och benen har känts ganska bra nu igen, vilade nästan hela förra veckan med just löpning så hoppas mina nya skor och bättre träning gör allt lättare nu :) 
Imorgon är det vilodag hela dagen, ska plugga på förmiddagen, göra en semmeldeg och sen göra en tenta mellan 15-19 och sen på kvällen kommer gamla Kaessler hit på traditionssemla :) 
Nu ska jag göra som jag gjort alla andra kvällar den här veckan, se klart på OS kväll med Anja och Jessica, har även haft på tvn i bakgrunden nu när jag pluggat för att kolla på OS, kul igår och se när Stina tog guld. Heja Sverige :) men jag säger godnatt och ha en sista mysig halvtimme på alla hjärtans dag ♥️


(null)

(null)

(null)

(null)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: