Inte helt perfekt, men en bit på väg

Jag har faktiskt gjort två bra saker i veckan, till och med på samma dag. I onsdags morse satt jag och väntade på tunnelbanan och såg en riktigt bra reklam för stadsmissionen där det är två personer, en vuxen och ett barn som sitter i baksätet på en bil och det står "hur ska tomten hitta hit". Det är alltså för de som är hemlösa eller inte har ett riktigt boende. Det fanns även ett nummer som man kunde swisha till, vilket jag då gjorde. Så jag skänkte lite pengar till de som inte har ett mysigt hem att fira jul i. 

Samma dag gjorde jag då min andra braiga sak, jag köpte ett presentkort på sickla köpkvarter och lämnade in till dieselverkstan som sedan kommer att lämna vidare till svenska kyrkan som i sin tur delar ut till de familjer som inte har det så gott ställt och som kan behöva lite extra inför julen.

Vill inte på något sätt säga att jag är en sån himla bra människa som skänker pengar till de som behöver, men der känns så bra i hjärtat när man gör något sånt. Speciellt nu i juletid. Jag har Alltid, varje år, haft en fantastisk jul med massa mat, paket, värme och en underbar familj. Dock är det långt ifrån alla dom får ha det så. Och jag lägger ofta massa pengar på julklappar och omslagspapper och allt möjligt, och då känns det bättre i mitt eget samvete att jag även skänkt lite till någon annan som förhoppningsvis blir väldigt glad för det lilla jag gav. 
Så nej, jag är inte alls perfekt, långt ifrån. Men jag vill ändå ge medmänsklighet och göra något för någon annan. 

(null)
P.S vill ni ge ett presentkort från sickla har ni fram till nästa helg (15-16) på er att lämna det i dieselverkstan. 

Över till något helt annat, nu lite mer "som vanligt" vad jag gjort i veckan. Vilket inte är så roligt kanske egentligen, men jag har ändå hela min första vecka som 29åring varit ute på skola och vikarierat, vilket har varit superkul för det mesta. Men fasen vad trött man blir av att gå upp runt sex varje dag. Fy så hemskt!

I tisdags ville brorsan att jag skulle med till Ikea så vi gick runt där en bra stund, först käkade vi o så. Ett tips från deras restaurang förresten, deras lasagne (tror den var vegetarisk) var riktigt god! Så vill ni ha något annat än köttbullar var den ett bra alternativ!
Efter Ikea tog vi oss till Mio, sen till Willys och sist till Rusta. Så brorsan shoppade på till sin lägenhet och jag var med som chaufför och smakråd, hittade dock några småsaker till mig själv :) 

Idag är der fredag, så tänkte lägga upp en kul fredagsfräckis här. Asrolig tycker jag den var!! 

(null)


Ikväll om en stund ska jag dessutom iväg på mitt första strumpkrig. Yes du läste rätt, vi ska iväg och kasta strumpor på varandra, tror jag. Allt är ganska oklart vad det är exakt, men vi tonårsscouter ska till abrahamsberg och deras scouter där liksom för att tävla i något som heter strumpkrig. Får berätta mer om det nästa inlägg, men jag tror det ska bli kul! Vi är dessutom ett stort gäng (för o va oss) som ska dit så bara det är ju kul i sig! 

Nu ska jag laga middag innan det är dags att åka, men tänkte bjuda på en bild av mig på morgonen ;) 

(null)


Kram
Och trevlig helg!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: