A nice walk

Nu i november ska jag köra på en sockerfri månad, inga bullar, kakor, godis, glass osv. Just godis har jag ju ätit sen i mitten av augusti och ska hålla det till min födelsedag. Tanken är att i november ska det tränas mer och komma igång (igen..) känner att november är en bättre månad att börja vara nyttig och inte i December med allt julgodis, lussebullar osv. Hur som helst så har jag varit ute idag på en långpromenad, gick runt lite kors och tvärs här i krokarna, trodde jag skulle komma ut på andra vägar än vad gjorde och lite så. Men skön promenad var det iaf! Blev nästan 7km och typ en timme. 

Igår var det ju måndag och scouter som vanligt, vi var ute hela kvällen så jag var ordentligt påklädd denna gången (eftersom jag frös så i helgen när vi var ute). Men vi ledare stannade kvar lite extra igår för käre Micke fyllde tydligen år, något som ingen av oss hade koll på förrän hans mormor ringde och råkade avslöja honom. Men han hade ändå med sig supergoda muffins och blev lite firad av oss :) så det var en mysig måndag mitt i veckan. 

Har annars precis börjat min själv-vecka, kommer bli en del plugg och lite hårfix osv i veckan nu. Får liksom passa på när jag är själv. 

Annars i söndags var vi bjudna på middag hemma hos Sofia och Marcus, där vi fick supergod lasagne och till efterrätt var det äppelpaj. Himla mysigt, och så praktiskt att ha sina två bästa vänner så himla nära där jag bor. Carro ca 500 meter åt ett håll och Sofia kanske 700 meter bort. Alldeles lagom. 

Mer än såhär blir det nog inte nu, ska ta en dusch nu efter promenaden och sen gå och lägga mig. Ska upp ganska tidigt imorgon till skolan med alla barnen, och ha min sista fältstudie för den här terminen. 

Tack och hej leverpastej 

(null)


Idag hade frisören lite tid och ork att fixa håret, då kunde hon se ut som en frisör för en gångs skull.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: