Nu så

Hej allesammans, jag sa ju att det kunde gå några dagar nu.. typ en vecka så förlåt. Men här kommer iaf en hel del bilder från resan till Rom med Jonas. Vi hade det jätte skönt, åt massa pasta och pizza, åkte sightseeingbuss, åt glass, såg en massa sevärdheter, gick jätte mycket, njöt av sol och värme, åkte tunnelbana, pratade "italienska", fick nybäddad säng varje dag, gjorde egen magnumglass, gick upp för massa trappor, såg många turister, tog mycket kort, träffat massa som vill sälja "selpistick", och haft det sjukt mysigt :D Bilderna får säga sitt istället så här kommer en massa bilder :D
 
På planet på väg ner, det var den värsta flygresan jag gjort i hela mitt liv. Redan dagen innan började jag känna av feberkänsla, så jag åt alvedon redan natten innan, på morgonen och någon under dagen. Men det värsta var öronen på vägen ner, trodde att jag skulle få mitt huvud sprängt. Gjorde något så jävulskt ont innan jag till slut fick bort mitt lock som bara blev värre och värre. Fruktansvärt var det. Så det blev en lugn första kväll och nästan inga bilder.
 
Dagen efter mådde jag redan mycket bättre och vi åkte turistbuss =) 
 
First stop Coluseum =) (härifrån kommer många bilder)
 
 
 
(Bilderna med bättre skärpa är från Jonas kamera)
 
 
 
 
 
 
Dag 2, inne på Coluseum efter ha stått i idiotiska köer, systemen i Italien är helt värdelösa, inga var bra någon stans, helt hopplösa men men till slut kom vi in =)
 
Min solstråle <3
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
<3
 
Högt uppe på en byggnad :D
 
 
 
 
 
Pantheon
 
Vi hittade en liten fontän nånstans i en av alla små "parker" så där tog vi söta bilder
 
 
 
Vi hittade till spanska trappan
 
Där uppe var de fin solnedgång
 
Åkte även hit på kvällen :D
 
Sista dagen i väntan på vår super goda glass
 
Såg en affär som var väldigt passade för mig kände jag :P
 
Inne i Magnumaffären, här lite tillbehör
 
här får man sin glass doppad i den smak man vill
 
 
Jonas glass :D
 
 
 
 
Syns vilken som är min va? :p
 
En trött Jonas på vägen hem (som för övrigt var mycket bättre än nedvägen)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: