Nu är det jul igen (om en månad)

Hemmafru/fixarfru till tusen idag. Började i morse med att plocka i ordning alla mina kläder som jag aldrig lär mig hänga upp...Imorn blir det tvättstugan och jobba som står på schemat. Känner att jag har varit hemma ganska mycket just nu, var ju först sjuk fredag/måndag, jobbade i tisdags och nu onsdag och torsdag har varit mina lediga dagar den här veckan så nu är jag väl nästan frisk i alla fall. Har sen efter min undanplockning putsat fönster, städat undan, dammsugit, sorterat mina sminkgrejer, och Patrick har frostat av frysen.

Eftersom det är en månad kvar till julafton och att det är advent på söndag så har julstjärnorna och julgaradiner åkt upp idag. Något jag inte förstår är varför stjärnorna Alltid ska bli snea? Blir så himla arg när dom inte vill bli som jag själv vill att dom ska. Något som också gjorde mig arg var när jag dammsög, först drar dammsugaren upp hela mattan och sen fastnar den överallt, den går inte att dra åt något håll och man får kämpa som en blådåre.

Nu ska jag snart iväg på "sminkparty" Mamma har en vän som säljer sminkprodukter och brukar ha lite visningar hemma så det ska bli lite mysigt. 

Fick dessutom lite snö idag.. 



Fast snön kom visst härifrån.. är man frisör så har man två hårfönar hemma...


Mästaravfrostaren! 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: