Härlig dag

Oj idag har vi gjort massa saker, jag har försökt att se till så att jag alltid är ledig på fredagar, om jag inte har skola såklart. Men idag var vi lediga, och i helgen blir det ju jobb så skönt med iaf en dag utan skola, plugg eller jobb. 
Det vi gjort idag var att först ta det rätt så lugnt i morse, ställde klockan på nio och segade oss en stund hemma. Sen drog vi in till stan där vi började med att besöka de fina blommorna i Kungsträdgården, därifrån tog vi en promenad till Skansen där vi kollade på massa djur. Var faktiskt rätt så många ute, och en del var det lite liv i dessutom. Vet inte riktigt när jag gick på Skansen sist för att titta på djuren, men det var många år sedan iaf. Insåg att dom gjort om Lill-Skansen totalt och det var superfint där :) 

Efter alla djuren på skansen tog vi bergbanan ner igen och gick tillbaka in till smeten där vi tog nästa stopp på Sveavägen, och närmare bestämt café 60, ett café med Massa godsaker, och i storlek XXL verkligen, dom hade chokladbollar större än en knuten näve, dammsugare som var ca 20 cm och tårtor med typ fyra bottnar i. Tog också en chailatte till det, serverad i en mugg så stor som en soppsskål typ. 

Efter fiket åkte vi hemåt, försökte hitta rätt i nya Slussen, såg pappa där på en buss och vinkade till honom. Väl hemma bytte jag bara skor fort och sen åkte vi ut till mölnvik där Jonas skulle köpa ett mobilskal på brisak. Förresten, vi har köpt en bil så det är väldigt smidigt att kunna åka vart och när man vill :). Så igår härmade Jonte mig på skolan så drog vi till Ikea, där vi mest kollade på olika möbler som vi kan ha i nya stugan på landet, och så köpte vi bara lite lakan och nya påslakan :) 

Nu ligger jag i sängen, lite trött i kroppen efter ca 12 km vandring idag :) imorgon blir det jobb och sen middag hemma hos Sofia och Marcus :) så nu säger jag godnatt allesammans. 

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: