Helt sjukt!

Alltså jag måste berätta om min härliga höst jag har framför mig nu, okej det lät som det var något enastående på gång men riktigt så stort är det inte. Men jag har fått styra och ställa lite på jobbet och jag har räknat lite på det, så nu har jag bestämt att i höst kommer jag bara jobba varannan helg, så lite helg har jag Aldrig jobbat! Helt galet och Så skönt, men det är inte det bästa, utan det bästa kommer nu när jag säger hur många helger jag har kvar att jobba som frisör, vilket bara är 9 helger!! Kan ni fatta?!? 9 helger är ju bara 18 dagar!! Sen visst nu kommer jag jobba sex dagar till innan jag börjar på mitt "vanliga" schema men ändå det blir totalt bara 24 dagar kvar att jobba som frisör (ifall jag inte vill hoppa in nån gång frivilligt i vår eller så). Lite ledsamt när man tänker att ett 10årigt yrke är över men ändå så skönt och lättande. 

Sen är det nästa sjuka grej, som bygger på lite samma sak, jag har räknat skoldagar jag har kvar att vara på Södertörns högskola och det är ...*trumvirvel*... 18 dagar det med. Helt sjukt!! Men det innebär då Inte att fram till den 16e januari att jag bara kommer plugga i 18 dagar, nej nej. Utan först ska jag ju ha praktik i fem veckor, sen ca tio veckor uppsatsskrivande igen, och sen en kurs till på fem veckor. Men mina dagar som jag ska vara fysiskt i min skola är alltså bara 18. Fan man kan känna nu att det närmar sig och att examen snart ligger runt knuten. Så jäkla coolt att jag snart tagit mig igenom fyra år på högskolan och sen får en lärarlegitimation. Säger bara det Wow! Lite stolt får man ju ändå vara :) 

Det får räcka för idag, detta var alltså bara ett inlägg om hur lite jag har kvar i skolan. Dock när man tittar på bilden här under som räknar Alla dagar, även dom jag inte jobbar eller inte går i skolan på Södertörn så inser man att det är lite fler än bara 18+24 dagar kvar ;)

Tack o bock, sov gott. 

(null)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: