En underbar dag på sjön

Att ta vara på sina lediga dagar är något som är väldigt viktigt tycker jag, och som jag tycker att jag faktiskt lyckats med någorlunda i sommar. Denna veckan hade jag bara en ledig dag och det var igår, tanken var ju att Jonas skulle jobbat den här veckan egentligen men han har varit ledig eftersom han ska flytta till Kalmar och just idag ska han hämta nyckel till sin lägenhet där. Så från och med idag börjar ett nytt liv för honom. Sen kommer han ju börja skolan o så på riktigt på tisdag, men innan dess ska alla grejer från Göteborg flyttas dit och massa sånt där. 

Åter till vår lediga dag igår, vi var ute och åkte båt med bästa Ida och Mathias plus en kompis till Mathias. Så vi åkte från Mölnvik genom kanalen vid Ingarö, så vi såg både Markoolios och Björn Borgs hus. Sen körde vi över till Nacka och boobadet, eller aa vid stäket liksom. Där puttrade vi på tills vi kom ner till Saltsjö-pir där vi då åt lunch. Riktigt mysigt att sitta ute på deras terass och titta ut över vattnet. På tillbaka vägen stannade vi till vid en liten klippa där vi badade (jag och Ida) och solade. Riktigt härlig dag! Och mysigt att hinna träffas allihopa innan Jonas flyttar till Kalmar och dom flyttar ner till Göteborg igen för plugg och jobb. 

Nu är det dags att klä på sig och åka till jobbet för min del. Sen ska jag ikväll ta tag i min uppsats igen, den behöver fixas till lite mer innan jag kan lämna in den på fredag. Har ju skjutit på den ett tag så det är hög tid nu (har faktiskt suttit med den lite till och från i sommar men inte så mycket som jag borde). 

Så det var det för idag, tack o hej :)

(null)

(null)

(null)

(null)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: