Lite kulturell

Om man går och ser en teater på dramaten får man väl kalla sig lite kulturell? Jag valde då inte denna själv utan vi skulle gå med skolan, så igår kväll var jag och typ halva klassen på Pussy Riot. Andra hälften skulle gå idag. Den var faktiskt bra tycker jag. Handlade om det ryska bandet pussy riot och hur allt gick till när dom blev tagna och fänglsade för att de uttryckte sin mänskliga rätt. Helt sjukt vad Ryssland ligger efter på många sätt. Men det var som sagt en sevärd teater =)
Idag har jag vart i skolan jättetidigt! Var där strax innan åtta för att få hjälp med matteplugg inför min omtenta nästa vecka. Så en klasskompis hjälpte mig i flera timmar. Så snällt! Håll tummarna för att jag klarar det nästa gång :D Annars började skolan klockan ett och höll på fram till typ tre. Efter det åkte jag hem, läste lite, lagade mat och drog sen till mina tonårsscouter =)
Nu ligger jag i soffan men ska alldeles strax lägga mig, tänkte vara tidig imorgon igen för att hinna läsa lite. Jag läser bättre i skolan så tänkte passa på. Sen är det nedräkning nu i timmar som gäller till mitt hjärta kommer :D Sen har vi en fullspäckad helg framför oss :D Synd bara att jag alltid jobbar, men men. 
Det var allt jag kom på nu :D Tjolahopp i galopp på er.
 
Från pjäsen (bild från internet)
Däremot om man som jag tycker det är sjukt obehaligt med "rånarluvor" så var detta inte den bästa pjäsen, men jag överlevde även om det var lite obehalligt.
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: