2 mil/vecka

Jag har fått för mig att ha ett nytt träningsmål, att springa två mil i veckan, fast uppdelade på fyra pass, alltså fem km per gång, vilket blir ungefär en halvtimme, så himla skönt när man är klar dock heeelt svettig. Tyvärr brukar jag få ont på mina smalben när jah springer för mycket, så måste komma på ett bra sätt att försöka bli av med det, för det är inte alls skönt. 

Imorgon är det tillbaka till vardagen på ett annat sätt, skolan börjar imorgon igen. Egentligen är det fortfarande höstterminen som är den här veckan, och nästa vecka börjar vårterminen. Så imorgon är det en föreläsning och ett seminarium och på tisdag är det ett seminarium. Sen ska en hemtenta in på fredag, som jag iaf är halvklar med. Det är två frågor och den ena tror jag att jag är klar med, medan den andra förstod jag inte alls så måste fråga läraren om den imorgon i skolan. 

Sen sist har det nog inte hänt så mycket, jobbade nu i helgen, var på middag hemma hos mamma igår, och i veckan har jag typ pluggat och fixat hemma, burit ut granen osv. 

Mer kul än såhär blir det inte, men önska mig lycka till med mitt nya träningsmål nu :) 

Igår när jag kom hem till mamma stod Lexus i soffan och spanade ut genom fönstret. Så svårt att se för bilden blev väldigt suddig men han står där mellan blommorna hehe.

(null)

Fick förresten en målarbok av Carro i julklapp som jag målade i härom kvällen, tog tid men det var jättekul!



Kommentarer
Postat av: Sofia

Det låter som om du får en stressfraktur när du springer mycket. Lösningen är att sakta trappa upp och inte plötsligt springa mycket. Prova med två pass i veckan och efter tre veckor öka till tre pass osv. Bra och ambitiöst mål!

2018-01-11 @ 20:22:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: