Första tentan för den här terminen.

Har idag haft terminens första tenta, vilket innebär att vi redan gått fem veckor i skolan. Helt sjukt! Jag tycker också att den känns helt okej, men vi får se, detta är tydligen en sån som många inte klarar av, iaf inte på första försöket. Så håll tummarna med mig nu i några veckor :) 

Sen redan på måndag är det dags för ny kurs igen. En kurs jag inte ser fram emot, det är matte igen. Med min lärare som är hemsk och helt hopplös. Men bara stå ut i fem veckor med henne. Det gäller och ligga i hela tiden så man ändå försöker vara med på läsning osv. Tappar man från början är det svårt att hänga med sen.  

Aja nog om skolan, idag är det den 28 september, vilket för mig innebär tre saker. Dels är det kusin Adams födelsedag. Så stort grattis till Adam!! 
Sen de andra två sakerna är mindre kul, eller tre saker till är det kom jag på. Idag är det Lennart som har namnsdag, vilket då innebär att morfar skulle haft namnsdag idag. Dock har även Jonas namnsdag idag som också heter Lennart, så det är ju också lite kul. 
Men den tredje och sista saken den 28e är att idag är det nio månader sen min farmor gick bort. Så jag tänkte försöka komma ner till boo kyrka och kyrkogården sen för att tända lite ljus. Känner att det är en fin dag och göra det. Inte för namnsdagar är något väldigt viktigt eller så, men tänkte ändå att jag vill åka dit idag. 

Har väl inget mer jag vill säga, så lägger upp två bilder som jag tog häromdan på dom fina träden som är nu. Såå vackert varje höst! Och tänk att det är mindre än tre månader till julafton nu! Helt sjukt! 

Tack o hej :) 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: