Snö i huvudstaden

Det gör mig så lycklig när det är snö! tyvärr räcker det med att kolla på väderappen någon dag framåt för att fatta att den inte kommer ligga så länge. Det är ju sällan den första snön ligger länge, men det är det bästa jag vet när det är snö på min födelsedag (som är om 11 dagar). Hur som helst detta vackra snölandskap skapade ju kaos i morse. Såå pinsamt och konstigt att det blir samma kaos varje år.. att folk Aldrig lär sig. Så imorse gick jag till bussen som vanligt och la märke till hur mycket trafik och hur långsamt alla bilar körde vid busshållsplatsen, men tänkte att det var de vanliga köerna vid åtta-tiden bara. Men nej, det var extrema köer. Min buss kom 8.25, jag var inne på t-centralen strax innan tio. Så 1.5 timme tog det in till stan idag.. lagom kul. 
Kom såklart sent till skolan, men bara med en kvart. Tur jag hade planerat att komma tidigare till skolan, annars hade jag nog vart mer försenad. 

Har annars precis börjat min ensamvecka, det är alltid värst då som igår, första natten själv. Sen är de sista nätterna värst på ett annat sätt för då saknar man sitt hjärta så mycket. Men helgen som var, var mysig iaf! Hade ju som sagt besök av våra kompisar från Göteborg :) de åkte dock hem på lördagen redan, så söndagen blev lite slappande. Vi lånade en bil och en hund och tog en promenad nere vid tollare, så fint där! Sen åt vi middag med mamma och pappa och min lillebror :) lagom avancerad helg helt enkelt! 

Nu blir det väl läggdags strax, imorgon är det skola som gäller :) 

Tack och hej, uttråkad tjej

(null)

(null)

(null)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: