Måndag igen

Ny vecka, snart även ny månad, och lite mer om en stund men ändå snart så är det dessutom nytt år. Vart tog 2017 vägen? Nu i veckan är det ju första advent, inte långt till lucia och jul. December går ju alltid så fort, vilket jag även tycker att november också har gjort, och det har dessutom varit väldigt fint väder stor del av november, det gör ju hela den månaden lite enklare. Jag har dessutom hört lite rykten att det kanske ska komma snö nu till helgen, vilket innebär att jag kanske kan få snö på min födelsedag, wohoo.
 
Har idag annars haft en underbart rolig kväll på scouterna, vi hade lägerbål på schemat idag, så både scouterna och vi ledare gjorde sketcher, sånger, rop och lite teater. Jag, Micke, Carro och pappa gjorde en askul sak. Pappa och Micke satt på varsin stol med sopsäckar över kroppen, jag och Carro satt bakom deras ryggar med våra händer framför dom, så det såg ut som deras händer (framifrån). Sen skulle de få äta frukost, alltså fil med flingor, oboy och knäckemackor. När man då är bakom ser man ju ingenting vart man har händerna eller hur man häller upp, så vi hade fil och oboy på fler ställen än i deras kåsor eller munnar haha. Sen råkade dessutom Mickes lilla stol han satt på gå sönder vilket ledde till totalt skrattanfall av oss alla. Men det var sååå roligt, och alla scouter verkade tycka det var roligt när vi ledare bjöd på oss själva också =)
 
Imorgon är det dags för det årliga pepparksbaket hemma hos mamma med Carro och Matilda, brukar ju mest bli degätande nu för tiden, och en del skitsnack. Fast vi brukar alltid få ihop några plåtar ändå =) Annars har det inte hänt så mycket mer över det vanliga för min del, jobbat, pluggat, fixat mammas hår, vart på möte med ledarna osv, ja lite som min vardag ser ut helt enkelt hehe.
 
Nu ska jag om en stund lägga mig och hoppas att natten går fort, för imorgon kommer äntligen mitt hjärta hem igen :D
 
Puss och kram
 
Bilden har egentligen inget med inlägget och göra, men har inte direkt tagit några bilder på sista tiden, och detta är en sån fin bild på min lilla vovve, så därför får han vara med =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: