Helt slut i hela kroppen

Dessa två dagar hade jag gärna sluppit, har inte direkt varit jätteroliga.. men otroligt fina båda två. Igår på farmors begravning var vi ca 25 personer och den var jättefin. Prästen talade väldigt mycket om hur farmor var och man mindes henne med fina berättelser. Det blev en hel del tårar men så skönt att man får gråta på begravningar. Pappa höll dessutom ett fint tal sen på fikat efteråt.Sen efter det åkte vi, min familj och min faster med man och min kusin hem till mamma och pappa och käkade.
 
Idag var det ju morfars begravning, den var på något sätt lite lättare, för imellan talet om morfar pratade pastorn om de tre vise männen, så där hann man få lite tid att andas och hämta sig lite. Sen när vi gick upp till själva kistan var det såklart jättejobbigt, men som sagt man får gråta och vara ledsen. Men bara av att se nära och kära ledsna gör en mer ledsen. Efteråt idag var det också fika först och sen pizzamiddag hemma hos mamma med alla mostrar, kusiner och morfars bror och mormors syskon. På morfars begravning var vi många fler, jobbigt för det var fler och se ledsna, men skönt för att man hade mer som kunde trösta en. 
 
Både farmor och morfar fick i alla fall ett väldigt fint avslut och det känns lite skönt att det nu är över. Jag har inte kunnat sova på flera nätter, inte ordentligt iaf. Men som alla har sagt så ska vi minnas dessa fantastiska människor med glädje, tänka på allt de gett oss och vilken glädje och kärlek de har spridit. För alltid älskade, för alltid saknade. Vi tänker på er, hoppas ni har det bra och att ni forsätter vara med oss.
 
 
 


Kommentarer
Postat av: Karin

Åh så fint och gulligt skrivet ur gulliga Anna🎈🎈🎈❤❤❤💕❤💕

2017-01-22 @ 22:19:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: