Helt handikappad

Ush jag känner mig helt stel och handikappad. Jag har i flera år haft en liten knöl som jag trott vart en sån fettknöl som man kan ha. Och i flera år har denna lilla knöl inte alls bekymrat mig över huvudtaget. Men sen i typ fredags blev den hux flux jättestor och började göra riktigt ont. Idag ringde jag till vårdguiden som sa åt mig att åka till närakuten. Klockan var strax innan halv fyra och dom bokade en tid åt mig klockan fyra. Så jag ringde mamma som plockade upp mig och följde med mig till Nacka närakut. Där fick jag hjälp nästan med en gång och läkaren tog en snabb titt på knölen och konstaterade var det var (som hette något fint på läkarspråk) men det var typ en inflammerad talgkörtel. Så fem minuter senare var jag i ett annat rum där jag direkt blev "opererad" (hann gå till väntrummet först och hämta mamma också). Sen fick jag bedövning och han snittade ett snitt och tömde ut all talg o var det var. Så efter en halvtimme var vi på väg hem igen. Snabbt och smidigt. 
Nu dock har jag så sjuukt ont, och är stel som en skyltdocka. Blir o ta alvedon innan jag lägger mig och hoppas på lite sömn sen. Men det är nog lite kul såhär med lite spänning i vardagen haha. 

Imorse förresten åkte Jonas till jobbet, han åker ju alltid på måndag kvällar men det var en lite ändrad rutt på deras båt imorse så han kunde ta tåget direkt. Men det var så typiskt för jag hade en sån hemsk mardröm där jag drömde att han typ dog i min dröm, och då kunde jag ju inte krama på honom imorse eftersom han redan hade åkt till jobbet. Så ingen bra start på Anna-veckan direkt. Men men, fördel är ju att det bara var en dröm och en annan fördel med att ha ensamvecka är att jag ofta hinner plugga lite mer iaf :) 

Nä, det får vara det för idag, inget som direkt var kul o läsa kanske, men får försöka göra något kul till nästa inlägg ;) 

(null)

Var ju första advent i söndags så fick äntligen tända första ljuset då :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: