Ledig dag på riktigt

Idag har jag haft första lediga dagen på flera veckor. Alla andra dagar har ju i praktiken varit lediga, men då var der ju semester så det är inte samma sak. Har nu iaf haft en vanlig ledig dag mitt i en jobbvecka. Den har jag utnyttjat på det bästa sättet. Började dagen med att simma över en km i Nacka simhall, där jag även större på Matilda :)   Efter simningen så åkte jag över  gatan till Nacka forum där jag köpte en present till en kompis. Efter det körde jag ytterligare ca 300 meter ner till Ica Maxi där jag handlade mat, sen tankade jag bilen lite. 


När jag kom hem åt jag lunch och vek all tvätt som jag tvättade i förrgår. Städade även i lägenheten en del. 

Tog sen på mig promenadskorna och mötte upp min fina lilla tant (Sofia) och vi tog en barnvagnspromenad där jag fick köra vagnen :) blev lite myshäng med två fina brudar sen. Lilla Ellinor som inte är jätteliten längre var glad som vanligt idag. Så himla söt och mysig. Och så kul o bara få hålla en bebis när den e snäll, när hon va hungrig lämnade man tillbaka till mamman bara, perfekt. Älskar dessutom att man ser sö brun ut när man jämför med en bebis hihi. 

Sist men absolut inte minst på denna härliga lediga dag var middag med bästevän. Carro kom hit efter jobbet och vi åt och snackade Massa om allt möjligt. Mysig kväll helt enkelt. Så hon gick väl. U vid elvatiden typ. Då återstår det bara för mig att borsta gaddarna och sen hoppa i säng. Imorgon är det lördag och jobb som väntar igen. Hej o hå jobba på! 

Godnatt. 




Sista bilden är vår efterrätt, fruktsallad. Så gott! (Låg även apelsin, äpple och banan under allt) 



Kommentarer
Postat av: Matilda

Roligt att jag tajmade dig i omklädningsrummet, blev första av två möten med kompisar/släktingar där i fredags :))

2017-08-22 @ 20:32:34
URL: http://matildasigemo.blogg.se
Postat av: Matilda

Roligt att jag tajmade dig i omklädningsrummet, blev första av två möten med kompisar/släktingar där i fredags :))

2017-08-22 @ 20:32:35
URL: http://matildasigemo.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: