Påskhelgen

Kommer inte ihåg när jag bloggade sist, så det kanske blir lite upprepning mer något. Inte för det hänt så mycket sen sist haha. Har jobbat i helgen som var, eller aa jobbat o jobbat, jag var på jobbet iaf. Men det var så sjukt lugnt under hela helgen. Alla är väl på landet eller trodde vi hade stängt o så där. Men det var skönt för jag hann få håret klippt och fransarna färgade så det var toppen. Idag färgade jag mitt hår själv också så nu är allt tipptopp.  


I lördags efter jobbet stannade jag först vis godisaffären för att fylla påskägg till Carro och hennes syster Matilda. Gick sen upp i kylan till Helins pizzeria för att köpa en sallad. Men dom hade tyvärr stängt så åkte till pizzerian i orminge och köpte en sallad där ist. Sen tog jag en promenad ner till familjen Sigemo för att överraska Carro med en för tidig födelsedagspresent och lite påskägg :) så kom precis lagom till efterrätten och fick mysa lite mer hela familjen där :) därifrån sen sprang jag hem till pappa som skulle bli lite klippt. Fick även med mig ett påskägg därifrån också :) 

Igår söndag hände inte heller något speciellt vad jag kan komma ihåg. Idag däremot var jag uppe med tuppen, körde fyra tvättmaskiner, tog en snabb långpromenad, handlade mat och var hemma igen strax efter tio. Skulle gått till biblioteket och hämtat en bok men det var tyvärr stängt. Skulle pluggat med böckerna jag behövde. Men kunde då inte göra det. Så färgade håret ist. Fixade även lite mat till påskkalaset hos mamma där det var knytis idag. Där var även den årliga äggrullningen som vi har som tradition. Så vi var väl ca 20 pers idag på påskkalas i åldrarna mellan 5 månader och 87 år :) massa god mat var det också!! 

Det var de jag kom på att skriva om nu :) men mycket mer än så har nog inte heller hänt hehe. 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: