Snöig första advent

Åh, första advent kunde ju inte bli bättre än såhär. Vaknade imorse och tittade ut genom fönstret och såg flingorna singla ner från himelen. Så till frukosten tände jag även första ljuset i min adventsljusstake och njöt ordentligt av det vita utanför.

Inne i stan var det dock ingen snö förrän senare på eftermiddan då det började snöa där med.

För att komma i julstämning ha ejag bytt till julgardiner, julstjärnor och julblommor m.m här hemma. Såå mysigt! Bakade även pepparkakor i fredags, den årliga traditionen men systrarna Sigemo. Har haft en deg här hemma sen dess, den minskar dock ganska kraftigt varje dag hehe.

I fredags hann jag även med en megamysig dag med moster Karin, först flera timmars shopping inne på Mall of scandinavia. Sen fick jag shoppa lite själv ute på Brisak, köpte lite nya julstjärnor och så. Där var det dessutom värsta vinter wonderland. Så himla mysigt.

Annars nu i helgen har det vart jobb, städning, extrajobb och fika nu nyligen hos andra moster :) så bra och praktiskt med vänner och familj som bor nära!

Men det var min uppdatering från helgen. Så tjingeling så länge.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: