Baka baka pepparkaka

Snart är det ju advent, och till advent ska man ha pepparkakor bland annat. Så nu ligger det pepparkaksdeg i mitt kylskåp =) Har gjort lite specialdeg i år, dels så är den vegansk och dels är det två stycken. Vegansk är den för att min kusin Alexanders tjej som ska hit nästa vecka är vegan, allt blev ju lite krångligare, men det går ändå. Sen har jag gjort två olika degar för att en ska man kunna äta av och en ska man kunna baka ut bara. Har nämligen ingen bikarbonat i den ena degen, så får vi se hur ont jag kommer få i magen av att äta den istället hehe. 
 
Idag har jag annars haft typ fullt upp, vaknade imorse med tanke att jag skulle till gymmet, men det blev en promenad i solen istället. Lånade sen en bil hos mormor och åkte till hennes syster som behövde lite hårfix. Efter det passade jag på att storhandla när jag ändå hade bil. Hade också tänkt att handla en julklapp, men hade glömt plånboken hemma så fick åka hem först för att sen kunna handla maten. (tur jag kom på det innan jag var i affären den här gången). När jag var klar med handlingen åkte jag över till mormor och moster Karin som är på besök för att fixa deras hår =) . 
 
Imorgon blir det shopping med moster i mall of scandinavia, kanske lite julstjärneshopping, upphängning av julgardiner osv och sen baka pepparkakor =) Mysigt!
 
mina pepparkaksdegar =)
 
När någon bakar så spiller hon lite på golvet, hennes kläder var smutsiga också... note to self: använd förkläde.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: