Pluggtider hej hej, pluggtider

Med en vecka kvar i skolan på ordinarie tid innebär en del plugg, en tenta på fredag, en omtenta på lördag och sen tisdagen efter ännu en omtenta. Men nu jäklars pluggar jag som aldrig förr! Har suttit nästan hela dagen idag, från elva i förmiddags till elva nu på kvällen (fast med några timmars rast) Hade lite tid för klippning av Ida och Mathias och middag med dom därimellan. Så det var mysigt att få lite middagssällskap en fredagkväll. Det jag pluggar mest för nu är den ena omtentan som jag redan gjort två gånger och som är supersvår och ganska hemsk. Men jag har hittat ett bra system där jag färgsätter varje "ämne" i en färg, så har jag fått en del anteckningar från andra plus mina egna i mina häften och på lösa papper. Så allt som tillhör en färg ska sedan skrivas på ett och samma ställe, i just den färgen. För mig har det blivit lättare och klarare i huvudet av det iaf. Så håll tummarna för mig nu! Dessutom i veckan som kommer så är det ju två studentfester så dagarna kommer gå åt till andra saker. Men jag har lovat både mig och Jonas att jag ska plugga så mycket som det går ändå, ska ju ner till Göteborg och hem på bara nån dag så där är det 5 timmar per resa att läsa på. Så några av de timmarna borde jag kunna läsa en del!.Vore så skönt att få sommarlov utan att veta att man har en rest kvar.
Nä det får vara nog med pluggsnack där, ni har säkert tröttnat redan hehe. Dock kommer jag inte på så mycket som har hänt, har klippt både mormor och kusin Adam. Fick dessutom prova ett par asballa "glasögon" hemma hos Adam, men sätter på sig dom och man tror att man är i en helt annan värld. De är ju kopplade till datorn och man skulle just här försöka skjuta små tecknade gubbar. Skitkul och ashäftigt var det! (och det har ett namn på riktigt men det vet jag inte)
Imorgon blir det jobb för min del, så om en stund tänkte jag nog lägga mig så jag blir pigg. Är lite mosig i huvudet efter allt pluggande idag hehe. Så godnatt min lilla fanclub ;)
 
Förutom att jag känner mig rätt så trött, så är ändå detta mitt mood för dagen. 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: