Först av åtta

Tanken slog mig häromdan att jag är faktiskt först av åtta barnbarn att börja plugga efter gymnasiet. 3 har visserligen inte fårt chansen ännu med tanke på att dom fortfarande går i gymnasiet. Men som sagt jag är först ut på högskolan. Grattis till mig! 
Vet inte om jag skrivit det här men jag ska faktkiskt ut på praktik redan denna termin, börjar vecka 11-12 sen tror jag att det var 16-17 eller något sånt :) då är det skolan som har hand om det där, dom fixar platser och allt möjligt så det är ju ganska skönt. Börjar faktiskt kännas lite kul nu, om inte annat är detta vi gå igenom nu så himla nyttig information som man alltid kan ha med sig :) 
Längtar annars väldigt mycket till fredag då jag faktkiskt ska vara ledig. Kommer säker behöva plugga väldigt mycket ändå, men inga lektioner och inget jobb. Första lediga dagen då på 17 dagar kommer det att bli. Hej och hå, kötta på. 
Var på jobbet som sagt både idag och igår, men det är ju ganska skönt med helgen bara, kortare dagar. Visst väldigt mycket att göra men jag har haft en ganska skön helg helt enkelt :) 
Igår var jag hemma hos mamma på en jätte mysig middag med kusiner och moster och "morbror" också. Oxfilé och grejer ;) var där till elva ungefär. Som jag sagt hundra gånger förut, jag är så glad och tacksam att jag har just den släkt jag har :) 
Annars idag efter jobbet åkte jag hem, lagade middag och diskade äntligen all disk. Efter det blev det en sväng till gymmet med Carro, körde massa rygg och armar idag så det kanske känns imorgon. 
Nu, guess what? Jo läggdags. Tack för mig för idag, hörs nog imorgon igen. Hejdå bloggen ;)



Haha jag och Niclas har kul med varandra ;) eeeh 1000 gånger liksom ;) vi har puffat varandra några månader nu om man säger så ;) (så inte 1000 på en gång)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: