Finbesök hemma

Nu börjar jag faktiskt gilla skolan lite. Jag har lärt mig hitta, känner igen rätt så många i klassen, fått några jag umgås med och börjar fatta vad vi läser lite grann. Jag har även nästan nu hunnit med att läsa allting som vi ska läsa osv. Känner också lite att när jag är på jobbet så är det som "att slappna av"där är allt som det ska, jag hittar allt och jag är bra på det jag gör. Men det är faktiskt ganska kul med variation :)
Annars bombar jag huvudet nu med etnicitet, klasskillnader, begreppet invandrare, status osv. En del är ju nytt och en del vet man ju vad det är bara att man inte tänkt på det sättet som vi gör i skolan nu. Idag till exempel fick vi lära oss massa hur man ska andas ordentligt när man pratar så då fick vi göra massa ljudövningar som man gör innan man ska sjunga och så typ. Så vi sa massa "ord" som ssssskkkk ppppptttt sshh-shh-shh för att känna magstödet osv :) sen fick vi rabbla lite ramsor och öva på hur man betonar olika ord i en och samma mening och hur olika det då blir. Men jag längtar mest till våra estetiska kurser vi ska ha då vi ska måla, spela teater, sjunga osv. Låter jätte roligt :) 
Nu annars är det snart middag, är hos mamma och pappa och även min syster borde komma hem snart. Hon är här i några dagar för att hälsa på och shoppa :) så det blir ju kul att träffa henne :)

I måndags annars så hade vi första gången på scouterna.. Vi hade En scout på plats. Men vi körde programmet som tänkt ändå och byggde en igloo som blev jätte fin :) sen firade vi våran maskot Entill's födelsedag så vi åt lite godis och grejer :) mysig dag! 
Nä nu är jag för hungrig för att tänka klart. Så vi hörs en annan dag helt enkelt :)

Här är då Entill :)

Svårt att se på bilden, men vi har faktiskt lagt block för block, men lappat ihop lite extra på utsidan så den skulle hålla bättre :)

6ledare 1 scout. Bra fördelning ;) 


Kommentarer
Postat av: Karin

Hi hi vad många scouter.Men det är väl så det blir i skolan när du är klar... En elev och 6 lärare..snacka om snabb hjälp man skulle få.

2015-01-29 @ 01:15:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: