24-timmars hajk

Oj, shit jag är så trött. Har idag sovit ca 1,45 timmar.. Har ju vart ute hela natten och gått en bra bit i skogen. Jag, Matilda och hennes pojkvän Hannes kom inte förrän vid halv sex,sex tiden för att vi jobbade och skrev högskoleprov =) Men vi började då på kärrtorps IP där vi var några timmar, de andra hade vart där redan ännu mer timmar innan och busat runt lite där. Men vi kom dit och lagade mat och traskade sen vidare för att hinna kissa på riktiga toaletter i hellasgården. Därifrån gick vi inte så långt men vi började göra upp en eld, grillade machmallows, gjorde varma mackor, oboy och bara satt och myste ett bra tag. Sen var det dags att börja knata, ryggsäck på ryggen, vattentäta kängor och väldigt lerig/gropig/träskig väg. Vi har gått på både grusvägar och väldigt kuperad terräng Väldigt, väldigt mörkt var det, så ficklampor var ju det man var tvungen och ha för att ens se vägen vart man gick. Vi hade såklart rätt så många pauser och så vilket var skönt, men då blev det varmt och kallt om vartannat, för när man går så håller man ju värmen uppe, och så fort man sitter blir man kall och börjar frysa. Men jag tycker att vi höll humöret upp nästan hela kvällen/natten/morgonen, trots lite felberäkningar osv. Men vi sjöng sånger, pratade massa och åt godis och allt möjligt. Tyvärr fick jag super ont i mina fötter sista timmarna och kunde nästan knappt gå men man måste ju fortsätta ändå, mitt ute i ingenstans kan man ju inte ge upp hehe. Men det bästa var imorse när vi åt "nattmacka" lite senare än tänkt, men när det började bli ljust. Så härligt 
Jag var dessutom tvungen att sticka lite tidigare för jag skulle iväg på brunch idag som var en födelsedagspresent/julklapp för mig Cissi och Calle av familjen Sandström, jätte mysigt vart det. Så vi var på fåfängan idag och mamma och pappa var även med också. God mat och verkligen mysigt. Lite trött som sagt men skönt att bara äta och inte göra något nyttigt haha. Sen tog vi en sväng förbi farmor också hela familjen. Så jag har ändå hållt igång idag. Ska försöka någon timme till iaf, men annars blir det nog läggdags ganska tidigt idag =)
 
Här kommer iaf lite bilder från hajken nu, dom är tagna med Mickes kamera så jag har snott dom =)
 
 
Gillar denna bild för jag tycker mitt hår ser så långt ut :D
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Börjar ljusna lite här
 
tiiidigt eller sent för oss men ändå
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: