På hemväg

Sitter på bussen i vanlig ordning på väg hem. Fast idag är det ganska trist väder så hela dan har ju känts ganska tråkig faktiskt. Hann förbi in till stan också för att fixa en sak. Nu hem o käka middag sen tänkte jag gå en promenad till Iris som bor i boo gårs för att hämta en klänning jag lånade till henne för ett tag sen. Ska försöka hitta tyg så jag kan sy band till den, tycker det är så jobbigt att ha en klänning som inte ha några axelband, man känner att den bara ramlar ner. Men jag funderar på att ha den på Adams student nästa vecka. 

Idag annars är det inte vilken dag som helst Sofia en fin vän till mig fyller år idag. Tyvärr träffas vi alldeles för sällan och ännu mer sällan sen hon flyttade till uppsala och jag typ har fullt upp alltid. Men jag vill bara säga till henne att hon är en av mina finaste. En person som alltid finns där och trots svårigheter och annat tjafs är hon en kämpe. Du är väst Sofia. Kom ihåg det! Älskar dig vännen!!

Igår annars hade jag en kund på hela dan xD men hon tog ett antal timmar. Skulle färgas från jätte röd till blond. Vilket i sig är ett jäkla projekt. Först avfärgade jag hennes hår i ca en timme, sköljde det, torkade de, gjorde massa slingor på det, sköljde dom. La på en toninh för att dämpa det röda som fortfarande var kvar. Vart inte tillräckligt dämpat så på med mörkare toning. Men det var ju klart mycket bätte men inte helt och hållet bra med en gång. Men en gång till med slingor om några veckor så kommer det bli jätte fint :)

Okej allt för mig idag. Snart hemma dessutom ;) 
















Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: