Blir galen

Jobbade idag som vanligt, mycket att göra som vanligt. Åkte däremot inte hem direkt som vanligt utan först förbi ica maxi för att köpa ljus och grejer tilm en adventsljusstake som jag fixat nu. Gick sen in på rusta för att köpa en ljusslinga att ha på balkongen. Skulle bara sätta i sladden så var det såklart fel dimenssion på den och skarvsladden så nej det gick inte. Äsh tänkte jag. Tog mig en tur ner till källaren också för att ta fram alla julsaker.. Smart nog sist när jag var där hade jag i alla fall ställt jullådan längst fram så den var ju bara att plocka och sen lådan med granen i. Great, sen var det ju de där med krukor och ljuslyktor... Dom låg ju i lite olika lådor och såklart i dom längst in och nederst. Aja efter mycket om och men hade jag alla lådor och grejer uppe i min lägenhet. 
Bra börja med julstjärnorna som ska stå i fönstret. Upptäcker då också att sladdarna är för korta och räcker ju då inte till uttaget. Och min syster har typ En förlängningssladd med En kontakt i. Gaaaaah så imorgon ska jag införskaffa mig lite förlängningssladdar och grejer. Dessutom har jag typ råkat tappa bort min ena och finaste julstjärna som jag ska hängades i ett fönster. Vet inte alls vart den har tagit vägen men jag vet att jag tog ut den ur en kartong hemma hos mamma o pappa när jag var där en gång men nu är den spårlöst försvunnen :/ får väl helt enkelt köpa en ny eller gå till källarn igen och leta ännu mer efter mina stjärnor som jag inte ens vet vart jag har -.- 
Aja jag får försöka igen imorgon eller på söndag. Nu ska jag sova så jag orkar med att vara pigg imorgon först på jobbet och sen imorgon kväll på julbordet :) 
God natt alla härliga människor :) 

Lite av bakverken igår ;) typ 120 pepparkakor :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: