Vuxen- ett steg mot negativitet?

Hur hemskt det än är så är det bara att inse att man blir äldre... okej jag är bara 21 så jag kan förstå att det låter knäppt att säga så. Men jag är alldeles för gammal för att vara tonåring, alldeles för gammal för att bete mig allt för omoget. Visst att man alltid kan vara barnslig men man måste lära sig ta ansvar, både för sig själv och andra. Att säga att man ska bli vuxen och ta just ansvar är ju en grej, men sen att utföra det i praktiken är ju en annan sak. Jag vill ju inte riktigt bli vuxen men jag skulle nog behöva tänka lite mer vuxet ibland.
Några fördelar med att bli vuxen är att man har lön, man får handla vad man vill, man får äta det man vill, man har fått mer efarenhet av saker och ting och ändå kunna veta hur man ska utvecklas mer.
Nackdelar med att bli vuxen är att man måste betala massa skatt, man ska jobba, man måste tvätta, man ska se till så att pengarna räcker en hel månad, osv osv. Har kommit på en väldigt hemsk nackdel nu när man är 20+ och är van att kunna äta lite vad som helst utan att det egentligen märkts väldigt mycket på kroppen. Men nu och någon månad tillbaka börjar jag växa till mig ordentligt, kanske inte är så bra att äta chips, bröd, pasta och allt annat som jag tycker är så himla gott. Men som jag sagt förut Nu är det verkligen dags att börja träna, så svårt bara när man har varit sjuk och så. Men fasen på måndag börjas det igen! Hårdträning nu till jul och förhoppningsvis även en massa efter jul också. Har ju en massa grejer som händer nu i december som innebär god mat och grejer men fan klänningarna ska ju sitta fint även om man inte har strumbyxorna uppe i armhålorna.

Till sommaren kommer jag alltså se ut så här igen...

Hoppas jag...



Kommentarer
Postat av: Olga Rosenqvist

Heja, Anna! :)

2011-12-02 @ 21:34:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: